Kako pregnati spomladansko utrujenost?

Po hladnih zimskih jutrih, ko težko zapustimo toplo odejo, nas začenjajo prebujati ptički in lepi sončni dnevi. Nagajivi sončni žarki in vedno bolj zelena narava nas vabita na sprehod, mi pa se počutimo brezvoljno, utrujeno in izčrpano, namesto da bi poslušali klic narave in se odpravili ven. Če je utrujenost močna kljub zadostni količini spanja, zaspani smo  tudi podnevi, peša nam delovna učinkovitost, ne prenesemo fizičnih naporov in čutimo, da naš imunski sistem ni tako učinkovit, kot bi moral biti, se nas najverjetneje loteva spomladanska utrujenost.
Vendar spomladanska utrujenost ni bolezen, je le stanje organizma, ki se pojavi na prehodu iz zimskega v spomladanski letni čas. Prizadene občutljive ljudi, starejše in  ljudi s kroničnimi boleznimi.

Kje so vzroki za spomladansko utrujenost?

Telo se pozimi ni tako aktivno kot ob toplejših obdobjih. Zaradi mraza ostajamo doma na toplem, zaviti v odejo, pri čemer pozabimo na gibanje in rekreacijo. Posledica so odvečni kilogrami.

Spomladi se temperature dvignejo, z njimi pa se pojavijo tudi temperaturna nihanja. Zaradi daljših dnevov se spremeni življenjski ritem. Zaradi povišane temperature se poveča pretok krvi v možgane, presnova postane hitrejša, zato pa telo potrebuje več energije. Posledica tega je utrujenost. Prav tako je pozimi hrana zelo enolična zaradi pomanjkanja svežega sadja in zelenjave, telesu primanjkuje vitaminov.

Kako jo premagati?

Ležerni zimski način življenja zamenjajte za aktivnega.  Podajte se v naravo, gibajte se in globoko zadihajte na svežem zraku. Hrana naj vsebuje čim več svežega sezonskega sadja in zelenjave, da se telo napolni z vitamini. Poskusite kupiti sadje in zelenjavo, ki raste pri nas, najboljše biološko pridelano. Jejte raznoliko, v obroke pa vključujte hrano z veliko vitamina C.

1. Čiščenje telesa

Tako kot je vsako pomlad stanovanje potrebno temeljitega čiščenja, je potrebno očistiti tudi telo. Zima, veseli december, mastni pust in lenarjenje pred televizorjem z vrečko prigrizkov v roki zahtevajo svoj davek. Zato je čas, da prečistite svoje telo. Namen čiščenja je, pomoč organom, da začnejo boljše delovati ter odstranitev strupov iz telesa. Čiščenje bo prav tako pripomoglo k boljšemu počutju, izgledali boste sveže, koža bo mehkejša in svetlejša. Če se boste zdravo prehranjevali in hkrati tudi gibali, bodo izginili tudi odvečni kilogrami, ki so se nabrali čez zimo. Zelo pomembno je tudi, da ne preskakujete zajtrka in jeste večkrat na dan, če se le da približno ob isti uri.

Sveža sezonska zelenjava

Za čiščenje telesa je najboljša sveža zelenjava zelene barve, ki vsebuje veliko klorofila, ki pomaga izločati toksine iz telesa.

Sadje, bogato z vitaminom C

Vitamin C je antioksidant, ki bo očistil vaše telo škodljivih kisikovih radikalov in drugih škodljivih molekul. Jejte ananas, kivi, pomaranče, pijte sveže stisnjen limonin sok.

Ingverjev čaj

Pijte veliko tekočine, med njimi tudi ingverjev čaj. Ingver vsebuje številne učinkovine, ki delujejo antioksidativno in razstrupljevalno. Na ta način boste odplavili škodljive toksine iz telesa. Ko ingver segreje naše telo, posledično spodbudi tudi kurjenje maščob, zato je primeren tudi za hujšanje. Konopljin čaj z ingverjem lahko kupite v spletni trgovini.

Česen

Česen je naravni antibiotik, ki ga lahko dodate v razne solate, jedem na žaru, kuhani zelenjavi. Česen vsebuje tudi alicin in selen, ki preprečujeta pretirano kopičenje strupenih snovi v jetrih. Preobremenjenost jeter lahko privede do težav s hormoni, holesterolom in z metabolizmom.

2. Kakovosten spanec

Spomladanska utrujenost še bolj pride do izraza, če ne spimo dovolj ali spimo slabo. Noč je čas za regeneracijo, telo se razstrupi in odpočije, a za to potrebuje predvsem zdrav spanec. Če želite boljši spanec predvsem pomaga, da se zvečer ne najeste preveč oziroma, da ne uživate preveč mastne hrane. Poleg tega pa je dobro da odstranite vse moteče elemente, kot so računalniki in telefon. Tudi delno odprto okno pomaga, saj sveži zrak pomaga pri dotoku kisika v možgane.

3. Meditacija

Velik vpliv na utrujenost ima tudi stres, saj velikokrat vpliva na našo prehrano in ritem življenja, posledično pa tudi na kakovost spanja. Pomembno je, da se znate ustaviti in zrelaksirati takrat kot je to potrebno, če ne obstaja velika verjetnost, da se boste ujeli v začaran krog utrujenosti. Med priljubljene aktivnosti, ki dokazano blažijo stres in zmanjšujejo spomladansko utrujenost spadata tudi joga in meditacija.

4. Pitje dovolj vode

Največja napaka je ta, da se s spomladansko utrujenostjo borimo s skodelicami kave. Dnevno spijte 2 do 3 litre na dan. Voda bo vaše telo dodatno navlažila, izboljšal se bo pretok hranilnih snovi po telesu, vaša koža bo videti bolj sijoča, hkrati pa bo voda iz vašega telesa odpravila vse strupene snovi, ki so se nabirale v telesu med zimskimi meseci.

5. Gibanje na svežem zraku

Čeprav veliko ljudi pravi, da so preveč utrujeni, sta gibanje in sveži zrak najboljše zdravilo. Gibanje vam da potreben zagon in telo zbudi, izboljša vaš metabolizem in pospeši pretok krvi. Če ste se med zimo polenili in niste prav veliko gibali, začnite počasi in postopoma. Lahko začnete s kratkimi sprehodi dnevno ter stopnjujete ritem.